Laptop verkopen anno 2015

Door yousql op zondag 16 augustus 2015 10:00 - Reacties (33)
Categorie: ict, Views: 5.521

Ik ging vrijdag samen met mijn broer een nieuwe laptop voor hem kopen. Zijn laptop was 8 jaar oud, en nodig aan vervanging toe.

Naar de mycom gegaan, dat was om de hoek. En dat vind ik normaal gesproken wel een goede winkel. Maar deze mycom had op dat moment nogal weinig aanbod in de prijs categorie van 350 toto 500 euro.

Na wat overleggen gingen we toch maar even naar die grote rode duivel. Altijd als ik naar die winkel ga, vraag ik mij af waarom ik er heen gegaan ben. En beloof ik mijzelf dat ik er nooit meer zal komen. Eenmaal aangekomen bij de laptop afdeling, was daar een wat groter aanbod. Alleen niet echt duidelijk aangegeven allemaal. bij de ene laptop staat HD 4400 graphics, en bij de ander weer gewoon intel HD grapics, (ja welke intel hd grahpics). En dan de hybride schijven aangegeven als 500 GB en 1TB SSD HD, om het de gewone gebruiker moeilijk te maken. Verder staat er ook nergens welke generatie CPU er in zit, en hoeveel watt die cpu verbruikt. (Ik weet uit ervaring dat deze winkel nog wel eens oude voorraden op een zolder vind en verkoopt in haar winkel) Ik neem aan dat weinig tweakers weten welke CPU modelnaam welke generatie is.

Goed, eenmaal een laptop uitgekozen, kregen we de mogelijkheid om hem te kopen voor de normale prijs. Of gebruiksklaar voor 29 euro extra <*¿*> Ik weet niet wat de meeste ICTérs hier verdienen. Maar ik denk dat menig advocaat en deurwaarder nog minder verdiend met 4 keer op VOLGENDE klikken.

Ook konden we er voor kiezen om nog 75 euro extra te betalen, dan hebben ze een upgrade gedaan naar Windows 10. Een UPGRADE naar een 'gratis' besturingssysteem vragen ze 75 euro voor! Een upgrade, zodat je al je bloatware en spyware kan houden. Als ze nou nog een schone verse installatie zouden doen oke. In plaats van dat ze hun oude voorraden windows 8.1. laptops op maken. En nieuwe bestellen, proberen ze goed geld te verdienen met het upgraden van grote voorraden oude laptops.

Uiteraard niet gekozen voor een meerprijs. De verkoper ging naar achteren om te kijken of hij er nog een had zonder meerprijs. Een aantal minuten later komt hij aanlopen. Houd de laptop doos stevig in zijn handen geknepen, en stelt nog een paar vragen. Dat moment zou je eigenlijk het liefst die doos uit zijn handen trekken, en naar de kassa willen rennen.Wil je extra garantie?? NEE. office?NEE. Wil je nog 2 jaar een virus scanner, met een gratis virus scanner ben je niet voordelig beschermd. WTF? kan je net zo goed ook een sonic firewall van 24000 euro er bij proberen te verkopen...

Als je een laptop koopt voor de normale prijs, kan je helemaal niks met je laptop. Als je geen Windows 10 koopt kan je de nieuwste programma's niet draaien. Als je geen betaalde virus scanner koopt is straks je bankrekening gehackt. Een beetje jammer om zo in te spelen op de angst van de klant.

Volgende: CBR -Eigen verklaring 02-'16 CBR -Eigen verklaring
Volgende: Primitief energie besparen 07-'15 Primitief energie besparen

Reacties


Door Tweakers user mincedmeat, zondag 16 augustus 2015 10:17

Dit is wel schofterig gedrag, een gratis upgrade verkopen voor 75 euro.

Door Tweakers user Donool, zondag 16 augustus 2015 10:17

Het is ook echt een kl*te winkel. Die mensen smeren iedereen rotzooi aan..

Of het bekende zinnetje: die is goed, die heb ik thuis ook., verschrikkelijk. Wat een ****** winkel.

Door Tweakers user BadpunK, zondag 16 augustus 2015 10:27

Het leuke is, dat die 29 Euro betrekking heeft op eenzelfde configuratie. MediaMarkt haalt alle laptops uit de doos en klikt door de configuratie heen zodat de laptop direct opstart in Windows. Met alle gevolgen van dien. (Gebruikersaccountinstellingen qua naamgeving etc.)

Door Tweakers user woekele, zondag 16 augustus 2015 10:46

Dus... waar krijg je meer/complete informatie over laptops? Waar kan je precies de laptop uitzoeken die je wilt? Waar kan je heel makkelijk de kale laptop krijgen zonder gezeik van een verkoper? Het internet! :)

Door Tweakers user spone, zondag 16 augustus 2015 10:51

Ik praat het niet goed, maar die 75 euro is natuurlijk meer dan de prijs van de software ;)

Zo zal een machine out of the box voorzien moeten worden van een sloot updates, de boel moet gedownload worden, upgrade gedaan etc etc. Kan best zijn dat iemand daar effectief toch wel een uurtje mee bezig is, tussen het wachten door. De software is dan misschien een gratis upgrade, de uren van de persoon die het voor je in orde maakt moeten nog altijd wel betaald worden.

Door Tweakers user SpoekGTi, zondag 16 augustus 2015 10:56

OF je bekijkt het eens van de andere kant.

Je eisen om het CPU wattage te weten op het prijs/specs kaartje vind ik wat over de top, zeker als je in DIE keten gaat shoppen, alles is ingezet op lage marge veel verkopen aan gert en hermien, kan ik er op emailen en jawel SOLD.

Type of generatie CPU, mwah iedereen kan tellen tot 5 toch? zelfs de non-tweaker als je het 1x uitlegt

Die upgrade (de software kost niets, correct) maar goed, het moet wel uitgevoerd worden, gemonitord (twijfel ik aan bij de keten maar goed) daarna kunnen er gewoon wel problemen optreden met drivers/software die worden dan ook opgelost. Heb inmiddels al legio klanten in de winkel gehad waarvan er altijd wel iets niet meer werkte zoals ze gewend waren na de upgrade.

De extra vragen zijn om meer marge te maken, gezien de marge op de notebook misschien max 3%, als jij een AV of een Office koopt dan zit daar in ieder geval nog 25% op dus interessant

Dat jij waarschijnlijk je gratis AVG of Avast gaat installeren en een office van het net plukt omdat het dan gratis is is niet de verkoper zijn probleem.

Ben het wel met je laatste stelling eens, je moet de klant adviseren en niet huilend in een hoekje drijven met paniek en angst verhalen.

Maar goed, om je rant verder af te kraken, heb je dit waarschijnlijk niet zo vertelt tegen de desbetreffende verkoper zoals je hier meldt, maar goed daarvoor is het internet tegenwoordig.

Achteraf ranten, veilig achter mijn firewall van 24000 euro en mijn gratis AV en gecrackte office op een laptop die een driver issue heeft in Windows 10 terwijl hij het met 8.1 zo goed deed.

Goede zondag :)

Ik ga morgen ranten op mijn garage (achteraf he) simpelweg ik heb geen verstand van auto's maar heb er wel 1 nodig, maar waarom hij nou een EHBO setje erbij verkopen, beats me.

Door Tweakers user Kecin, zondag 16 augustus 2015 11:52

Wat een onzin deze blog. De zaken die de MM probeert te verkopen zijn extra's waarmee ze marge kunnen dekken. Veel gebruikers die daar hun laptop kopen zullen ook daadwerkelijk een legale Office willen aanschaffen. Verder zijn het services waaraan je niet verplicht bent mee te doen, maar voor sommige noobs het wel een stuk makkelijker kunnen maken.

Als je dit soort vragen allemaal stelt dan moet je bij jezelf afgaan of je bij de juiste winkel bent, het lijkt me namelijk dat je dit zelf van te voren kon inschatten. De MediaMarkt verkopers weten namelijk heel veel dingen niet exact, en daar is de prijs dan ook na.

De volgende keer zaken als wattage e.d. weten? Stel gewoon lekker zelf een laptop samen bij BTO.

Door Tweakers user yousql, zondag 16 augustus 2015 11:54

@Spijkenisse Ze zijn de concurrentie aangegaan door de winstmarge zo laag mogelijk te houden. En zo veel mogelijk te verkopen. Daarom siert hem uitgerekend hun niet om op deze manier te werk te gaan.

Dat ze sommige dingen onder de verkoop prijs willen verkopen is niet het probleem van de klant. En dat sommige gratis virus scanners ook goed zijn, is ook niet het probleem van de klant.

Dat over de cpu en wattage is misschien wat overdreven ja. Maar de aanduiding van de systemen mag wel een duidelijke lijn in getrokken worden.

Door Tweakers user Frozen, zondag 16 augustus 2015 13:21

Kecin schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:52:
Wat een onzin deze blog. De zaken die de MM probeert te verkopen zijn extra's waarmee ze marge kunnen dekken. Veel gebruikers die daar hun laptop kopen zullen ook daadwerkelijk een legale Office willen aanschaffen. Verder zijn het services waaraan je niet verplicht bent mee te doen, maar voor sommige noobs het wel een stuk makkelijker kunnen maken.

Als je dit soort vragen allemaal stelt dan moet je bij jezelf afgaan of je bij de juiste winkel bent, het lijkt me namelijk dat je dit zelf van te voren kon inschatten. De MediaMarkt verkopers weten namelijk heel veel dingen niet exact, en daar is de prijs dan ook na.

De volgende keer zaken als wattage e.d. weten? Stel gewoon lekker zelf een laptop samen bij BTO.
Over het algemeen zijn ze duurder dan de goede shops in de pricewatch. Over het algemeen rekenen ze een Cooblue prijs, echter krijg je dan geen service i.t.t. Coolblue.

Door Tweakers user derx666, zondag 16 augustus 2015 13:31

Ik snap niet waarom je naar de MM gaat als je vindt dat er zoveel mis is... Als je meer controle in inzicht in de specs wilt hebben van het systeem/laptop die je koopt dan shop je online. Je weet van tevoren dat ze dit bij de MM niet of nauwelijks erbij vermelden.
De MM is voor de gemiddelde gebruiker die nieuw spul nodig heeft en er helemaal geen verstand van heeft. Smeert de MM die mensen wat aan (net waar ze op dat moment vanaf moeten, of waar de meeste marge op zit), TUURLIJK... Die winkel is geen filantropische instelling, maar daar moet gewoon geld verdient worden. Zo ik daar iets dergelijks kopen: Nee, tenzij de prijs erg scherp is, en ze toevallig precies dat hebben waar ik naar op zoek ben (en dat is maar heel zelden).
De MM is leuk om je te orienteren, en leuk om gewoon ff rond te browsen zonder iets te kopen. Ook erg handig voor prullaria wat je snel moet hebben, en geen zin hebt om 1 of 2 dagen te moeten wachten totdat het geleverd is via een of andere online shop. Sommige artikelen zijn zelfs scherp geprijst, dingen als stofzuigers, dect telefoons enz. en daar is het een prima winkel voor. Maar verwacht (op enkele uitzonderingen na) geen hoogwaardig advies, want je komt van een koude kermis thuis...

Door Tweakers user RobinHood, zondag 16 augustus 2015 13:39

Ik snap deze manier van de MM ook niet echt, toen ik mijn laptop kocht [bij een computerboertje] ging het heel wat makkelijker. Ik vroeg of ze het ding uit het krantje hadden, dat was zo, afrekenen, en klaar. Geen gemier over extra services of software. Ik moest zelf vragen of hij ook een laptoprugzak had voor dat ding.

En in dat krantje stond ook gewoon keurig welke CPU en GPU erin zaten, hoeveel RAM en wat voor HDD.

Maar, daarom ben ik ook al jaren niet meer in een MM geweest.

Door Tweakers user GoT, zondag 16 augustus 2015 14:47

De MM richt zich op een bepaalde doelgroep.
Jij behoort niet tot die doelgroep en dus ben jij de vreemde eend in de bijt.
Dat ze zo groot zijn en veel vestigingen hebben zegt dat ze toch iets goed doen.
Erop bashen heeft geen zin, jouw PvA om een laptop te kopen deugt niet.

Ik volg ook niet continu het nieuws en als ik een PC wil kopen zoek ik de informatie wel op het Internet.
Mijn laatste "PC" die ik heb gekocht is een NUC: gallery: GoT
Verschillende Informatie die ik belangrijk vind (zoals cooling, geluid) heb ik opgezocht op het Internet, reviews gelezen, etc. en uiteindelijk besteld via het Internet.
Dat is mijn PvA om iets te kopen.

Door Tweakers user Blokker_1999, zondag 16 augustus 2015 18:54

Ik vrees dat ik toch ook met enkele andere commenters moet meegaan. Je wil een nieuwe laptop kopen: leuk. Je hebt een budget vooropgesteld: zeer positief. Maar dan heb je niet nagedacht over wat je nu net wil maar ga je gewoon naar een winkel om deze onmiddelijk te gaan betalen en halen.

Doe je research (tweakers heeft een pricewatch met een reden), bekijk wat reviews, lees over het product dat je wenst te kopen en vergewis je ervan dat het voldoet aan de eisen/wensen die jij hebt.

Dan ga je na of dit product toevallig te verkrijgen is in een winkel in de buurt en of er misschien geen groot prijsverschil zit met enkel eShops.

Gewoon een winkel binnenstappen (die niet eens een computerwinkel is) en dan gaan ranten over hun manier van productaanduiding of hoe winstmarge nemen toont vooral aan dat jij het niet goed hebt aangepakt.

Ze zijn trouwens zeker niet de enigen die geld aanrekenen voor bijkomende diensten (zoals het startklaar afleveren of upgraden van het OS). Daar moet iemand van het personeel tijd in steken en dat kost ook weer geld. En hoewel de upgrade installeren van W10 niet goedkoop is, is het nog altijd een keuze die je krijgt en stellen ze het niet verplicht. Er zijn vele mensen die, ondanks dat het eenvoudig is, er zelf niet aan durven beginnen.

Door Tweakers user OmeJoyo, zondag 16 augustus 2015 22:27

Tja je wilt hem graa gin een normale winkel kopen, want je hebt hem blijkbaar snel nodig. Die zullen hun marge veilig willen stellen en dat kan alleen met het aanbieden van extra's.

Ik ben eigenlijk blij om te lezen dat er zo weinig mensen zijn die het met je eens zijn, want dit is het ultieme voor een dubbeltje op de eerste rij. Je wilt NU een laptop voor de zo laag mogelijke prijs. Die verkoper moet betaald worden en dat lukt niet van die +/- 3% marge die er nu op zit. Ik heb gewerkt bij de Media Markt, gelukkig aan de goede kant van de winkel, de service balie en bij onze vestiging was de kalnt daar echt koning. Maar ik wist donders goed dat het product wat ie had gekocht misschien wel in de min marge werd verkocht, de winst zat op de de accesoires en verzekeringen etc.

Kortom je krijgt waar je voor betaald. Niet meer en niet minder.

Door Tweakers user alexkroeze, zondag 16 augustus 2015 22:40

Een beetje tweaker lult een MM medewerker inderdaad zo onderuit. Je gaat er ook niet heen om advies te krijgen. Moest voor een familielid even een laptop hebben, dan vind ik een mediamarkt of elke niet gespecialiseerde elektronica winkel gewoon handig. Bij de MM doen ze ook niet zo moeilijk, Tweakers staat er gewoon in de favorieten en ze kijken altijd even in de pricewatch of het niet goedkoper kan. Heeft me al zeker bij elkaar een 100 euro gescheeld. Als ze er niet zelf mee komen kun je er gewoon naar vragen. Ik blij. familie blij en hop weer snel naar huis om de installatie te doorlopen en het is weer maanden rustig.

Door Tweakers user Kecin, maandag 17 augustus 2015 00:13

alexkroeze schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:40:
Een beetje tweaker lult een MM medewerker inderdaad zo onderuit. Je gaat er ook niet heen om advies te krijgen. Moest voor een familielid even een laptop hebben, dan vind ik een mediamarkt of elke niet gespecialiseerde elektronica winkel gewoon handig. Bij de MM doen ze ook niet zo moeilijk, Tweakers staat er gewoon in de favorieten en ze kijken altijd even in de pricewatch of het niet goedkoper kan. Heeft me al zeker bij elkaar een 100 euro gescheeld. Als ze er niet zelf mee komen kun je er gewoon naar vragen. Ik blij. familie blij en hop weer snel naar huis om de installatie te doorlopen en het is weer maanden rustig.
Is mij overigens ook opgevallen, regelmatig een tv bij de MM gehaald, onderhandelen is altijd zeer goed mogelijk met de PW of Kieskeurig :-).

Door Tweakers user Deurges, maandag 17 augustus 2015 10:35

MM is niks mis mee MITS je accepteerd hoe ze werken. Ik heb er zelf 1 jaartje gewerkt (9 jaar geleden) op de TV afdeling en de Computer afdeling. Wij verkochten ook DDR geheugen voor de hoofdprijs of een HDMI kabel van ¤60 voor 1/2 meter. En ja wij moesten proberen om extra marge producten te verkopen. (USB kabeltje bij de printer bv)

Als ik het niet vraag, heb ik al gelijk een nee, als ik het 100x vraag en ik krijg 10x ja en 90 nee's, heb ik toch 10x ja gehad en het bedrijf verdient weer een beetje extra. Als je voor een baas werkt, is het ook jou taak om er voor te zorgen dat er geld binnen komt.

Op onze IT afdeling werkte wellicht 2 weekendhulpen die nog in training waren. De rest was prima up to date en konden wij elke klant helpen.

Zoals de rest al zei. Als je een "echte" bent, zoek je op internet een laptop uit. Kost je 1 dag werk, afhankelijk van budget etc. Maar je vriend/neef/tante/oma etc zal het een rotzorg wezen welke laptop het is. Ziet die leuk uit? Is die snel? Kan ik jou vertrouwen op je kennis? Prima, hier heb je x bedrag en zoek het voor me uit.

Mijn beste vriend is mijn verzekerings agent. Polisvoorwaarden? Geen idee? Dekking? No idea. Hier, dit heb, wat heb ik nodig. Hij zoekt het uit en zegt dit kost het. Prima. Hij is de expert. :)

Door Tweakers user charlie7, maandag 17 augustus 2015 11:13

Hahaha dit is precies het zelfde verhaal als wat ik laatst meemaakte in de Paradigit.
Gozertje kwam met zijn vader een laptop kopen en kreeg ook voor ik meen 50,- een upgrade naar W10 aangeboden. Vader ging akkoord.. Met veel moeite mijn mond kunnen houden.

Door Tweakers user Ninjetsu NL, maandag 17 augustus 2015 12:03

Ik sluit me aan bij het merendeel van de mensen die jou enigzins vertellen: "wat had je anders verwacht...". Daar wil ik overigens nog aan toevoegen dat die regeltjes je gevraagd worden omdat dat moet, omdat je daar als verkoper op afgerekend wordt EN nee, allang niet meer om bonussen te verdienen...

Door Tweakers user Alpha Bootis, maandag 17 augustus 2015 12:41

Helaas heeft de MM een monopoly op winkels met enigsinds een selectie in pruttel... Als ik niet absoluut zeker nu iets moet hebben bestel ik het altijd gewoon op internet want als iemand die weet wat hij wil is de MM gewoon kut. Kaartjes zijn inconsequent en te beknopt en als de vragen een beetje lastig worden weten ze het niet.
Maargoed. Mediamarkt is een dozenschuiver. Dus wat wil je. Vind het alleen treurig dat er amper alternatieven zijn. Zelfs zon mycom heeft bijna niets meer in de winkel. Ze willen alles voor je bestellen maar dat kan ik zelf ook...

Door Tweakers user henk1994, maandag 17 augustus 2015 14:38

Donool schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 10:17:
Het is ook echt een kl*te winkel. Die mensen smeren iedereen rotzooi aan..

Of het bekende zinnetje: die is goed, die heb ik thuis ook., verschrikkelijk. Wat een ****** winkel.
Als je die mensen moet geloven hebben ze hun hele huis vol staan met allerlei apparatuur, of zouden ze wonen in het magazijn? 8)7

Door Tweakers user Squ1zZy, maandag 17 augustus 2015 14:46

Een IT-er in de MM is als IT-er altijd humor :D

Door Tweakers user A4553, maandag 17 augustus 2015 15:17

Bekend verhaal, laatst ook een nieuwe laptop gekocht (niet voor mijzelf).
Blijf het mooi vinden dat alle vier de verkopers die we spraken een ander verhaal hadden :')

Door Tweakers user Gamebuster, maandag 17 augustus 2015 16:11

Los van de verkooptrucjes is Media Markt nog best een aardige winkel. Het is leuk om even rommel te kijken, ze hebben veel op voorraad en bij overduidelijke garantie-kwesties krijg je gewoon zonder gezeur je geld terug of loop je met een vervangend product naar buiten.

Door Tweakers user ericje627, maandag 17 augustus 2015 17:12

Ik kan het op het gebied van gebruiksklaar maken niet anders dan met je eens zijn.
Ik ben zelf een paar maanden geleden gaan kijken voor een HP Stream (ja zo'n netbook, voor op reis). Hiervan hadden ze ook alleen gebruiksklare modellen staan, dus ook 29 piek extra. Na enig onderhandelen is de verkoper toch overstag gegaan, omdat ik niet van plan was om voor een laptop die ca. 220 euro kost, nog eens 29 extra te betalen voor het doorlopen van de OOBE. Dat zou inhouden dat ik ruim 13% extra zou betalen voor een service waar ik niet op zit te wachten.
Verder was de verkoper wel vriendelijk, vanwege de geringe opslagruimte (32GB) vroeg ik nog of ze er een SD-kaartje in konden doen zodat ik kon zien hoeveel die uit steekt (wel belangrijk met vervoer) en dat was allemaal geen probleem.

Door Tweakers user Erwines, maandag 17 augustus 2015 22:25

Met dit soort zaken is het zo dat ze misbruik maken van onwetendheid van de klant. Het zou informatief en service gericht moeten zijn alleen is het hier uitsluitend gericht op de verkoop. Het zou mij ook niets verbazen als de verkoper een bonus krijgt (prestatieloon) als hij/zij meer verkoopt. Met grote boog om deze zaken heen tenzij je sterk in je schoenen staat, weet wat je wilt kopen en de verkoper weet af te straffen op zijn gedrag (brutaal met brutaal bestrijden).

Bij meerdere zaken volgen ze Amerikaans voorbeeld (kots echt op dat Amerikaanse busines model), zelfs al in een gewone winkel als de Kijkshop vragen ze of je interesse hebt in kassakoopje of product X. Ik zeg dan vaak "als ik interesse had, had ik het wel gezegd" of: "je moet dit zeggen he van je baas, afrekenen nu". Krijg ik zo'n slecht humeur van.

Als ik merk dat het een bla-bla verkoper is, vind ik ook wel leuk om de kennis te testen van zo'n verkoper, weet aardig wat van hardware. Dan hou ik mij eerst van de domme en vaak is het dan dat ze het mooier maken dan het is of ik stel een vraag waarvan ik het antwoord weet en dan kijken of de verkoper het ook weet. Zodra de verkoper om het antwoord heen begint te draaien dan weet ik precies hoe laat het is.

Zo vroeg ik eens of er in een bewuste camera een CCD-opnemer of een CMOS-opnemer zat. Heel verhaal maar geen antwoord op mijn vraag. Toen vroeg ik "je weet zeker niet wat het is", stotterend antwoorde hij: "Nee, eigenlijk niet precies". Nee, je weet het gewoon niet, klaar haha. Maar dan zie je meteen dat je bij zo'n zaak niet moet zijn om eerlijk advies te krijgen.

[Reactie gewijzigd op maandag 17 augustus 2015 22:27]


Door Tweakers user spank_mojoo, dinsdag 18 augustus 2015 08:15

heel herkenbaar dit, zo heb ik bij de Dixons eens gevraagd waarom ik een macbook zou moeten kopen in plaats van een ultrabook. "omdat je op een macbook geen virussen kan krijgen" zegt de verkoper.
Ik wil nog best wel wat kopen bij de Dixons, maar het personeel kan ik niet echt meer serieus nemen. ik denk ook dat een beetje tweaker beter geïnformeerd naar zo'n winkel gaat en zowieso niet zo heel zwaar aan de uitspraken van een verkoper tilt.

Door Tweakers user SpoekGTi, woensdag 19 augustus 2015 08:39

Erwines schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 22:25:
Met dit soort zaken is het zo dat ze misbruik maken van onwetendheid van de klant. Het zou informatief en service gericht moeten zijn alleen is het hier uitsluitend gericht op de verkoop. Het zou mij ook niets verbazen als de verkoper een bonus krijgt (prestatieloon) als hij/zij meer verkoopt. Met grote boog om deze zaken heen tenzij je sterk in je schoenen staat, weet wat je wilt kopen en de verkoper weet af te straffen op zijn gedrag (brutaal met brutaal bestrijden).
Natuurlijk krijgt hij/zij dat, net zoals de MM de meuk wegzet met k*tmarges of er gewoon geld achteraan gooien om alleen maar te zorgen dat ze veel wegzetten en dus een rebate krijgen van de distri of fabrikant. Wat alleen jammer is dat door het dit soort praktijken de hele detailhandel die nog wel mensen met verstand in dienst hebben en service willen verlenen naar de knoppen gaat omdat de mensen met verstand en service nu eenmaal niet betaalt kunnen krijgen van 3% op een netbook van 229,00

Door Tweakers user The.Terminator, donderdag 20 augustus 2015 11:49

charlie7 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:13:
Hahaha dit is precies het zelfde verhaal als wat ik laatst meemaakte in de Paradigit.
Gozertje kwam met zijn vader een laptop kopen en kreeg ook voor ik meen 50,- een upgrade naar W10 aangeboden. Vader ging akkoord.. Met veel moeite mijn mond kunnen houden.
Maar dat is toch niet raar ? (uitgezonderd het bedrag misschien).
Of je voort zelf de upgrade gratis uit of je laat het iemand doen (die er dus tijd insteekt, ook al is het niet moeilijk) en betaalt er een bedrag voor. Het blijven toch werkzaamheden voor die winkel.

Door Tweakers user Simpele1986, vrijdag 21 augustus 2015 14:17

The.Terminator schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:49:
[...]


Maar dat is toch niet raar ? (uitgezonderd het bedrag misschien).
Of je voort zelf de upgrade gratis uit of je laat het iemand doen (die er dus tijd insteekt, ook al is het niet moeilijk) en betaalt er een bedrag voor. Het blijven toch werkzaamheden voor die winkel.
Snap ik ook niet hoor.
Wij zeggen ook tegen klanten dat mochten ze willen upgraden de licentie gratis is, maar de tijd die ik erin steek niet.

Zelfde bij een nieuwe.. Je neemt er 1 met Windows 7 / 8 of 8.1 en dan kun je 2 dingen doen, of zelf upgraden, of dit door de winkel laten doen voor x-bedrag.

-- heet niet dat ik het irritant vindt dat verkopers vaak oneindig lang doorzeiken of je geen office of extra garantie, verzekeren wilt.. En nog verontwaardigd zijn ook als je nee zegt...

Door Tweakers user dennis_rsb, vrijdag 21 augustus 2015 15:48

Simpele1986 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:17:
[...]

-- heet niet dat ik het irritant vindt dat verkopers vaak oneindig lang doorzeiken of je geen office of extra garantie, verzekeren wilt.. En nog verontwaardigd zijn ook als je nee zegt...
Inderdaad, ik heb 1,5 jaar geleden een iPhone 5S bij de Dixons gekocht, die verkoopster begon over een extra verzekering te nemen, ik zei een paar keer nee, ze bleef er over zeiken... Daarnaast was ze chagrijnig én liet ze teveel haar eigen mening horen. (bijvoorbeeld over de kleur iPhone...)

Door Tweakers user BladeSlayer1000, vrijdag 21 augustus 2015 16:25

Nog nooit een product gekocht bij de grote rode duivel. Maar ben daar wel vaak te zien, puur om een product aan te voelen en de kwaliteit te bekijken.

En het aansmeren van producten, is volgens mij de rode duivel nummer 1 in. Allemaal extra verzekeringen, hun 'altijd' online service, upgrades etc, de dingen die consumenten allemaal graag kopen omdat ze consument dan een beter gevoel heeft. Al weet een gemiddelde tweaker wel beter ;)

Door Tweakers user field33P, woensdag 26 augustus 2015 11:23

De Media Markt... alleen leuk om te kijken hoe een product er IRL uit ziet, voor de rest gewoon online bestellen. Hun klantenservice is in ieder geval geen service, mensen 2-3 maanden laten wachten tot ze eindelijk eens zin hebben om iets te repareren.

Reageren is niet meer mogelijk